مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 09:152020-02-23سياسي

فارس من|تخریب آثار تاریخی به صورت هدفمند و با اسپانسرهای خارجی اتفاق می افتد


مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: بعضی از دیوارنویسی ها به صورت هدفمند و با دستور اسپانسرهای خارجی در جهت صدمه زدن به تمدن ایرانی اتفاق می افتد.

- سیدهادی احمدی ، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،در پاسخ به پرسش مخاطبین فارس من ، مبنی بر دیوارنویسی جدی ترین عامل تخریب آثار باستانی کشور است ، گفت: متاسفانه این دیوار نویسی ها بر روی آثار تاریخی و میراث کشور به سختی پاک می شود و پاک کردن آن نیز هزینه و انرژی زیادی از دولت می گیرد.

وی بیان داشت: یگان های حفاظت و مراقبت میراث فرهنگی در بخش های مختلف حضور دارند و اگر هنگام دیوارنویسی یا تخریب آثار تاریخی توسط یگان حفاظت ما دیده شوند بلافاصله با پرونده قضایی به واحدهای قضای ذیربط این افراد معرفی خواهند شد.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: معمولا زمان هایی این نوشته ها و تخریب ها انجام می شود که یگان حفاظت ما حضور ندارد و در این بخش باید پلیس هم توجه جدی به این موضوع داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من|تخریب آثار تاریخی به صورت هدفمند و با اسپانسرهای خارجی اتفاق می افتد

فارس من|تخریب آثار تاریخی به صورت هدفمند و با اسپانسرهای خارجی اتفاق می افتد